Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

donderdag 31 mei 2012

Little Talbot State Park

Eerst werd het bankverhaal vanmorgen vervolgt. Nog in bed werden we door mijn pa geïnformeerd dat hij het half uur enkele reis durende ritje naar de bank had gemaakt. Overboeken was echter nog niet gelukt.
Pa zijn pasje bleek niet geblokkeerd, de door hem gebruikte randomreader die hij ook voor zijn eigen bankzaken gebruikt bleek door ons pasje om onduidelijke rede op hol te slaan. Een nieuwe was de oplossing.
De bij hem bekende pincode bleek echter ook niet meer te werken. Ook voor hem is er een nieuwe aangevraagd dus ook hij kan nog een aantal dagen geen overboekingen voor ons verrichten.
Voor de tussenliggende periode heeft de bankmedewerkster met de handtekening van mijn vader en een aanvullend telefoontje naar de VS ons "zakgeld" voor de komende maand over gemaakt.
Zodra de pasjes in Nederland binnen zijn gaan we iemand strikken om ze per overnachtpost naar ons te verzenden.
We hadden het voornemen om i.v.m. de warmte vandaag tijdig op pad te gaan. Door deze perikelen vertrokken we iets later dan gepland naar Little Talbot State Park.
Voor de pont die ons naar de overzijde bracht vroeg een verslaggeefster van News4Jax of we voor de camera commentaar wilde geven op het sluiten van de pont. Zoals het er nu uitziet zal de verbinding per eind september stoppen ivm het ontbreken van fondsen.
In het park vraagt de ranger of we voorzichtig willen rijden, er lopen zeeschildpadden over de weg. Ook bij de parkeerplaats loopt er een te struinen.



Moon en Ruud hebben oog voor zeeleven. Deze dappere dodo hebben we geprobeerd te redden voor de hongerige vogels


Royal Sea Star



Na een wandeling over het strand zijn we naar Fernandina Beach gereden om bij Brett's Waterway Cafe aan het haventje buiten te lunchen.
Om een uur of vier zaten we net weer in de auto toen er een Florida's regengordijn naar beneden kwam. Toen we over de N. Dames Point Bridge (de brug naar het vliegveld) reden sloeg daar op dat moment de bliksem in. Een knetterend geluid was wat we hoorde.
Voordat we naar huis rijden schieten we bij Jacksonville University naar binnen. Kevin heeft voor zijn inschrijving bij de Haagse Hogeschool waar hij toegelaten wil worden tot de engelstalige opleiding International Communication Management een gecertificeerde cijferlijst nodig.
Binnen vijf dagen moet hij in de brievenbus liggen zodat hij in de periode dat hij in Nederland is dit mooi zelf bij de school in kan gaan leveren.

Car

http://echinoblog.blogspot.com/2012/04/cockles-dont-like-molluscivorous.html


3 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe zeg met jullie pasjes. Lijkt me best lastig om dat allemaal weer goed te krijgen. Nu maar hopen dat je snel de pasjes krijgt.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende toestand met de bank, zeg.
    Prachtig, die zeester, heb ik nog noot gezien.

    Gr. Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik had onze Rob als gemachtigde maar vorig jaar toen ik een nieuw pasje nodig had van de ING bleek het een en ander aan de regels veranderd te zijn en kon hij niet mijn pasje afhelen maar moest hij weer allerlei documenten naar mij opsturen die ik moest tekene, maar goed dat ik niet van die bankrekening afhankelijk ben, heb hem puur aangehouden voor mijn lijfrente en dadelijk mijn AOW op te laten storten maar allemaal zo'n gedoe en dat iemand ver weg woont en niet zomaar even naar kantoor kan komen om te tekenen, dat snapte de medewerkster niet echt.

    Die zeester is heel erg apart, Martin slaapt al, ik zal hem morgen laten zien

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !