Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

donderdag 16 september 2010

Heen en weer gecross en op zoek naar lekker bruin brood

Dat is weer even wennen om ineens na een paar weken mijn tempo weer te verhogen en drie uur per dag geconcentreerd de aandacht bij de les te houden. Aan het eind van deze "werkweek" is het dan ook heerlijk languit liggen op de bank.
Dinsdagmorgen heb ik eerst K. bij school afgezet om vervolgens door te rijden naar Downtown waar mijn eigen les word gegeven. Ik bleek aan te schuiven bij een klas die reeds drie weken bezig is. De klas bestaat uit een gemengd gezelschap, Spaanstalige, een aantal dames met een Oosterse achtergrond en een Duitse man.
De lessen vliegen om mede omdat de leraar grammatica met begrijpend lezen, info over Jax, em luistervaardigheid goed met elkaar afwisselt en ook nog eens op een erg leuke wijze les geeft. De meeste mensen die deelnemen aan deze klas hebben de intentie om na het behalen van het juiste niveau verder te gaan studeren.
Na K. weer opgehaald te hebben snel even langs huis om vervolgens weer naar Downtown te rijden waar K. twee uur informatie zou krijgen t.b.v. de Internationale studenten.
Ik dacht in de tussentijd wat bij een meubelzaak rond te kijken maar toen ik daar net binnen wilde lopen belde K. alweer: Ma je kan me weer op komen halen.
De informatie was achterhaalt, dit was info die weken geleden gegeven had moeten worden, mede omdat de groep zeer was waren ze dus zo klaar. Super professioneel weer
Dus maar weer terug en zo had ik aan het eind van de dag ruim 100 kilometer gereden alleen maar door heen en weer naar school  te rijden.

Woensdagmorgen, als ik wakker word is de verhuizing in Nederland van mijn ouders al achter de rug. Ik heb slapend geholpen.
Ik rijd vandaag samen met K. naar Downtown, onderhand weet ik het al zonder Tom Tom te vinden en weten we welke van de vier bruggen het makkelijkst aanrijd.
Na afloop zijn we gaan lunchen bij Tacobell om vervolgens maar weer eens bij het social security kantoor langs te gaan. Daar wist een heer, die bijna niet kon praten en typen en elk blaadje wat hij liet vallen door een collega moest laten oprapen, ons dit keer te vertellen dat K. niet in aanmerking komt voor een social security nummer zolang hij geen brief kan overleggen van de school dat hij daar kan werken. Buiten de school mag hij i.v.m. zijn F1 visum niet werken. Gelukkig waren we hier op voorbereid want van de belastingadviseur had ik afgelopen week gehoord dat zowel ik als K een ITIN nummer aan moesten vragen ipv een SSN.
Mijn aanvraag voor een SSN bleek echter geen enkele probleem dus als het goed is ligt dit nummer nu binnen 10 dagen in de bus, waarschijnlijk nog eerder dan het nummer van Marcel. Hierna kunnen we weer tot verdere actie over gaan.
K. heeft zich aangemeld voor zijn vier uur durende online drugs en alcohol test waarna hij wederom online een DMV Practice test kan maken. Hierna kan hij zijn drivers permit op gaan halen waarmee hij rijervaring kan gaan opdoen op de wijze dat hij dat wil. Eind december is dit online grapje wat natuurlijk nooit serieus genomen kan worden niet meer mogelijk in Florida. Voorlopig lijkt onze puber het wel prima te vinden om gereden te worden want erg hard loopt hij niet.
Aan het zwembad water merken we dat het deze week iets koeler is, een graad of 32 moeten we het mee doen :) M. moet het in de tussentijd in Montreal doen met Nederlands aanvoelende temperaturen en ook regen, maar goed die is tenslotte toch aan het werk.

Afgelopen week kreeg ik van diverse kanten tips waar ik moest zijn om aan lekker bruin brood te komen.
Tot nu toe was een klein brood dat dacht dat hij iets weg had van bruin van de Publix van $4.99 het beste wat ik gevonden had. Maar om nu te zeggen dat dit echt lekker is. Een ander probeersel is linea recta in de vuilnisbak beland, oud bruin brood werkelijk niet te eten.
Er zijn bakmixen aangedragen, voorverpakte  bruine broden en verschillende namen van supermarkten die dit  moeten verkopen.
Vanmiddag dus op naar Whole Foods Market (volgens de Amerika kenners ook wel Whole Paycheck genoemd) waarvan een vestiging in Jax zit hier ongeveer 16 kilometer vandaan. Deze winkel richt zich op de verkoop van natuurlijke en organische producten. Groenten liggen hier keurig gerangschikt en delicatesse verspreid door de winkel (chocolade $7 een reep) en er is van alles te proeven.
We hebben genoten van de oude Goudse kaas ($ 28 dollar per kilo) en realiseerde ons dat we voor het eerder die middag aangeschafte tostiijzer (om de witte boterhammen op smaak te brengen) bij Bed Bath & Beyond ook een pittige kaas moeten zien te vinden. Om in de hoeveelheden die K. normaal naar binnen kan werken nu deze Goudse kaas te verwerken dat gaat echt te ver. Dan zal er toch echt over een VS toelage gesproken moeten gaan worden :)
De vriezer ligt na deze middag vol met verschillende soorten bruine brood (a wederom $4,99 per brood) We gaan testen de komende dagen. En anders gaan we cornflakes leren eten.

Car

5 opmerkingen:

  1. Wij vinden het bruin brood van de Walmart (ja echt!) van de vers afdeling a $2.50 per brood het lekkerste hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi

    Ik vond het honey wheat brood van Nature's Own best lekker, dat kost rond de 2.50 en dan natuurlijk de bruine baguetjes die ze bij Publix zelf bakken, kosten 1.29. Het Walmart brood heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen gelijk halen, eerst nog even bijkomen van de jetlag na de terugreis naar Jax. Rowe's heeft lekkere kaas maar ik weet niet of ze pittige hebben, voor tosti's gebruik ik meestal baby swiss. Je zou het kunnen proberen met sharp cheddar waarvan de New York soort het lekkerste is vind ik maar hij is erg zacht...Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Car, nou ik herken je broodprobleem want sinds ik glutenvrij moet en heb rondgevraagd eindelijk gevonden. Notabene in Moraira waar nu een reformwinkel is. Duur!! € 4.50 en dan nog €1= voor de gist. Ik kan er 2 broden van bakken maar ben er niet kapot van. Het heeft een sponsstructuur en licht zwaar op de maag. Een kennis van tennis had ook nog 4 pakken meegebracht voor € 17,= Ik denk dat ik voortaan maar voor de rijstwafels ga.
    Ik zal je vanmiddag proberen te bellen via Voip

    groetjes, Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog steeds nergens lekker bruin brood kunnen ontdekken zonder dat het verziekt is met corn syrup of molasse, dat schijnt hier de grote "boosdoener" te zijn voor die viezige zoete smaak aan brood. Witbrood heb ik wel gevonden: bij Walmart een French Loaf $ 1.50 of hard rolls (witte bolletjes) maar helaas bakken ze er minder of zijn er meer mensen die dit brood eten, het is bijna elke keer uitverkocht nu.
    Succes met proeven ha ha !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook nog geen lekker brood gevonden. Vaak te zoet of te klef. Als ik iets beter heb gevonden laat ik het je weten... De Whole Food Market is een leuke winkel hè, maar die prijzen...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !