Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

zondag 5 september 2010

Een zondag lekker naar buiten

Nog even over de auto:
Inderdaad had ik me voorgenomen om de komende twee weken als ik alleen met Kevin ben in een compact  auto te gaan rijden. Echter het prijsverschil was maar 10 euro per week en de derde week wilde Marcel toch wel weer heel graag een SUV dus dat zou betekenen dat we weer de 20 miles enkele reis naar het vliegveld  moeten afleggen. Als je het echt op zijn Nederlands wil doen is wekelijks omruilen de beste optie, elke week een volle tank benzine :) Om dat tot zaterdagse bezigheid te bombarderen gaat ons iets te ver.
In Nederland hadden we de beschikking over een leaseauto, we zijn er nu achter gekomen dat dit bij de Amerikaanse vestiging een onbekend fenomeen is. Dus weer iets om zelf te regelen.
Inderdaad moet er dus binnen enkele weken een eigen auto komen, het ontbreken van het SSN en hierdoor het Florida rijbewijs (waardoor een hogere verzekeringspremie) heeft ons doen besluiten om de beslissing nog even voor ons uit te schuiven en voor 205 euro per week een SUV te huren. Geeft me ook nog even de tijd om uit te zoeken hoe (bij wie is me nu wel bekend) je je hier moet verzekeren.
Benaderde ik een verzekeringsmaatschappij Geico afgelopen week per email, nu het te lang duurt krijg ik opeens adressen door van kantoren hier in de omgeving die ons kunnen helpen met het afsluiten van een verzekering. Wie weet volgt er komende week ook nog wel een korting ???

Ik begin het spelletje met de autodealers al een beetje door te krijgen. Toen we afgelopen week bij de Jeep dealer binnen liepen om de Jeep Compass van binnen te bekijken was hij uitverkocht, en nee er viel dit jaar niet meer aan te komen.
Vervolgens vraag ik onder mijn eigen naam via internet bij dezelfde dealer een prijs aan van de auto die dan enkele duizenden dollars onder de op internet gevraagde prijs ligt. Opeens kan hij via het dealernetwerk geleverd worden.
Voordat je het weet bestoken ze je met telefoontjes en emails (je moet je nummer opgeven anders kan je geen aanvraag doen), ze willen direct een afspraak met je maken en dan ben ik opeens die buitenlander die, tot groot genoegen van de heren stamelt aan de telefoon dat ze  liever alleen per email benaderd word waarna ik de heer email dat ik nog een aantal weken tijd nodig hebt voordat de beslissing genomen zal worden.

Het was weer warm vandaag maar wel flink bewolkt. Een goed moment om er op uit te trekken, volgens het weerbericht was het zelfs heel goed strandweer.(??)
Overal in de omgeving staan bomen naar nu blijkt overgroeid met Spaans mos

Via Fort Caroline, aan deze plek is een halve pagina in de reisgids gewijd maar Kevin durft zijn vrienden hier echt niet mee naartoe te nemen, hebben we in Mayport bij de plaatselijke garnalenboer grote verse garnalen gekocht  om vervolgens via de nog enige in gebruik zijnde Ferry van Mayport naar Fort George Island
te varen.
Aan de overzijde hebben we aan het water heerlijk buiten kunnen lunchen. Zo'n bewolkte hemel heeft hier ook zo zijn voordelen. Ik Gumbo en de heren een toch weer iets te grote schotel met gefrituurde vis, kip en krokodil.
Vervolgens zijn we via Amelia Island waar vooral veel natuurschoon en strand te zien is teruggereden naar Jacksonville.
Thuisgekomen hebben we om een uur of zes de computer op de tv aangesloten om het Nederlandse acht uur journaal via internet te bekijken. Voor dat je het weet heb je geen idee meer wat er in Nederland aan de hand is. (en zijn de formatiegesprekken opeens geslaagd)  Fantastisch toch dat dit werkt, Kevin verheugd zich al op nieuwe afleveringen GTST.
De afgelopen week hebben we kennis gemaakt met onze overbuurman Doug, een dertigjarige bijna ex-student die druk is na het behalen van zijn master met het vinden van werk. Hopelijk voor hem vind hij iets in de buurt want zijn 1 kamer appartement is in prijs verminderd van $150.000 naar $50.000.
Doug brengt erg veel tijd door op de trap, daar al zittend met een kop koffie en zijn mobiele telefoon met internet. We hebben ons een paar dagen af lopen vragen wat hij daar nu toch steeds deed maar nu snappen we het. Ook bij hem ontbreekt een terras en het is heerlijk met een windje in het portiek.
Kevin heeft dus de komende maanden geen bureau nodig, ook hij heeft zijn intrek genomen in het portiek.

Later in de avond liep Kevin buiten het condo complex naar de Publix en zag enkele agenten die een persoon aan het arresteren waren. Hij liep er gewoon langs en kreeg vervolgens een zaklamp in zijn gezicht geduwd. Wat hij daar moest.......
Flink geschrokken stamelde hij dat hij alleen maar een videofilm ging huren. Hij kwam er niet door, moest omlopen.
Vanavond dus maar rustig naar Precious kijken.(voor mij inclusief Engelse ondertiteling)

Car

1 opmerking:

  1. Ja potver.. net een dikke reactie zitten typen wordt ie niet geplaatst!
    Nog een keer dan..
    Ik heb eindelijk alles gelezen! Meid wat een poppestory! Ik heb bewondering voor je geduld en doorzettingsvermogen.. en ongetwijfeld voor je grijze haar inmiddels!
    Wat een raar land he? Zo modern en luxe aan de ene kant en aan de andere kant zo oubollig dat ze nog met checques werken! Ik vind het heerlijk om die verhalen te lezen, jouw en Mars z'n beschrijvingen zorgen ervoor dat ik de warmte voel, de airco en de drogerdoekjes ruik! Heerlijk!
    Ik moest zo lachen om het plaatje wat ik voor me zag van jou tussen die latina's in de rij voor een cursus engels. Ik kan me niet voorstellen dat dat het juiste niveau gaat worden.. Misschien wel goed voor je spaans!
    Hang dat vrolijke zomerjurkje maar achterin de kast.. Dat kan ècht niet naar kantoren of officiele instanties, ik kan me dat nog herinneren van mijn werk destijds in Atlanta.. Ik was "way too loud" gekleed hihi..
    En staak in godsnaam het zoeken naar een droogrek mens.. Gooi die mooie kleren gewoon naar de drycleaner, op de terugweg van je ontbijt.. Dat doet toch iedereen in de US of A!
    Wat een gave auto's he? Ik vind ze nooit groot genoeg, je moet er maar aan wennen hoor Car. Over 2 jaar krijg je het vast en zeker benauwd in het Europese formaat auto.
    Gaaf huis, zwembad, biljart enz enz..
    Ik zou het er zo kunnen wennen hoor (zeg ik van een afstand)!
    Mooie UGG's ook.. als je nog eens een plekje over hebt in 1 van je suitcases dan houd ik me aanbevolen hoor..
    Leuk om mijn naam tegen te komen in een van de blogs en nog leuker vind ik het dat Kevin de uitdaging heeft aangenomen. Heeft ie doorgezet na de eerste les?
    Ik heb de draad weer opgepakt na de vakantie, na een rustperiode van 6 weken, zit ik nu weer op 3 x per week 5 km.
    Hier alles weer een beetje op orde.. leuk feestje geweest zaterdag, las je berichtje te laat dus heb niemand de groetjes gedaan. Alles is weer opgeruimd, de hele kado tafel is weer ontruimd, kan weer een speelgoedwinkel beginnen!
    Heb Lu'tje vandaag voor t eerst echte straf gegeven! Ze was niet direct naar huis gekomen uit school, maar gewoon met een vriendinnetje meegegaan(!) De muts.. Dat kost haar dus 1 paardrijles! en de rest van de week niet afspreken! Ben er nog chagrijnig van!
    Nou lieve Haantjes, geniet lekker van jullie avonturen en "vakantie"

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !