Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

dinsdag 12 juli 2011

Bodie en door naar Bishop

Eerst rijden we vandaag naar de ghost town Bodie. We missen vanuit Lee Vinning de 167 en bereiken Bodie via de iets betere maar ook grotendeels onverharde 270.
M. Vraagt zich af waar hij nu weer naar toegestuurd wordt.
Bij de ingang komen we twee beteuterde Duiters tegen die het gehele stuk op de mountainbike hebben afgelegd. Ze komen het park niet in omdat ze te weinig contant geld bij zich hebben, een creditcard word niet geaccepteerd. De ranger zegt er echt niets aan te kunnen doen en wij geven ze tot hun verbazing de ontbrekende $ 10. Buren zijn er tenslotte om elkaar te helpen. Het zou toch te gek zijn als je twee uur fiets over een zanderig weg en niet naar binnen kan.
Om 10 uur vertelt een ranger van het park iets over de historie van het stadje en vervolgens lopen we zelf nog door het park. Als we teruglopen naar de parkeerplaats is die inmiddels helemaal volgelopen. Er zijn dus meer mensen die deze onverharde weg afrijden :).
Door alles wat ik gelezen had en de verhalen is Bodie ons wat tegen gevallen. Waarschijnlijk komt dit ook omdat we enige jaren geleden erg onder de indruk waren van Theresienstadt (Terezin) in Tjechie waar de historie veel indrukwekkender is.


Via de 167 rijden we met uitzicht op de andere zijde van Mono Lake terug naar Lee Vinning.
In Mammoth Lakes lunchen we of misschien moet ik zeggen dineren we met een iets te grote borrito. Ongelofelijk dat er mensen zijn die dit naar binnen weten te werken.
Ik ben blij dat ik op het laatste moment de twee nachten hotel in Mammoth Lake nog heb weten te wisselen voor Lee Vinning en Bishop want dit is een echte wintersport plaats.

Tijdig komen we in Bishop aan waar we nadat we hebben ingecheckt de hoeveelheid water en ander drinken bij Vons supermarkt weer op pijl brengen.
Morgen op naar Death Valley. M. is zich ondertussen ook gaan inlezen en houd vooral de hoogtes in de gaten. Ik ben benieuwd maar vrees voor het ergste.

Car

2 opmerkingen:

  1. Hoi luitjes.
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie daar. Ik zit achter mijn pc en geniet ervan mee, maar ik ben ook blij dat ik dat vanuit mijn luie stoel kan doe al die hoogtes daar.Maar het is geweldig dat een nicht alles zo goed doorstuurt, bedankt en nog veel plezier.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zullen die fietsers blij zijn geweest dat zij jullie tegenkwamen, echt heel aardig!
    We genieten van de mooie foto's en de verhalen.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !