Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

maandag 5 december 2011

De kerstperiode kan wat ons betreft beginnen

De laatste schoolweek van dit semester voor Kevin. Vanaf aankomende donderdag is hij ruim een maand vrij alvorens te beginnen aan zijn laatste 13 weken. Marcel is vanmorgen met de Thunderbird die wederom gerepareerd is voor vijf dagen naar Tallahassee vertrokken. Ook de motor staat met een opnieuw gespoten tank sinds zaterdag weer op zijn vertrouwde plek. Nieuwe vaatwasser is geïnstalleerd (de goedkoopste die de verhuurder kon vinden, een gesprek is niet te volgen als hij aanstaat) en de toiletten die niet meer doorspoelde werken weer, we kregen van de loodgieter op onze kop dat er glorix bleekblokjes in het waterreservoir waren gegooid. Volgens hem was dat erg slecht voor de rubbers, volgens mij de enige mogelijkheid om dat rare water hier wit te houden.

We zijn partner in crime van onze buuf. "Petje" heeft een heftige reconstructie operatie achter de rug, een groot stuk van haar bovenbeen is naar haar hoofd getransplanteerd. Binnen een week liep ze echter alweer tesamen met haar drain buiten en kwam vragen of we haar alsjeblieft wilde helpen.
Ze mag 6 weken niet roken van haar man, maar volgens haar heeft de dokter gezegd dat het na een week geen probleem mag opleveren, en de dokter daar moet je vertrouwen in hebben. Dus stiefelt ze nu zodra haar man de straat uit is gereden bij ons naar binnen om zodoende in haar behoefte te voorzien. Lastig want jullie zouden de wond eens moeten zijn, maar ieder mens maakt zijn eigen keuze's dus na haar de les te hebben gelezen helpen we haar maar. Opeens zijn we cool en amazing.
Even dachten we vorige week dat het "winter" ging worden, dinsdagavond stond de wind zo op het huis dat we hem dwars door de muren heen voelde waaien, 's morgens was het voor ons gevoel opeens koud dus tijd om de kachel aan te zetten.
Dit bleek echter van korte duur want nu op Sinterklaasavond, wat overigens helemaal langs ons heen is gegaan, staat de deur om tien uur 's avonds weer gewoon open.
Nu de familie tijdens de kerstvakantie naar Florida komt, maar daarover later meer, zijn we toch maar op zoek gegaan naar wat kerstversiering.
Een traditionele kerstboom neerzetten, matched in ons gevoel nog steeds niet met Florida. Daarnaast vond ik het zonde, de voet, lampjes en ballen kunnen tenslotte na de kerst allemaal weer afgevoerd worden want meenemen is geen optie. Die boom kan nog jaren worden neergezet.
Kevin leek het wel leuk om gewoon gek te doen en een palmboom met lichtjes neer te zetten. Dus zo geschiedde. Op naar de Walmart (2 keer want de eerste was niet heel overgekomen vanuit China), uit de doos, in het stopcontact en klaar.
Zo had ik direct een plaats om de kerstballen die klaar zijn op te hangen. Ze zijn me nog iets te grof dus de volgende wordt op kleinere naalden gebreid. Na bijna 20 jaar geen breinaald aangeraakt te hebben was ik bijna vergeten hoe heerlijk onspannend breien is. (Sjaal en muts liggen ook al klaar)
Tesamen met de kerstspullen belandde er ook een koffieapparaat in het karretje, alvast voor als mijn moeder komt want die houd niet zo van de in huis zijnde Senseo. Iets zei me dat we het apparaat tot het laatste moment in de doos moesten laten en ook nog even zouden wachten met de aanschaf van extra dekens.
Mijn voorgevoel was goed want vandaag belde mijn ma die door had dat we met de voorbereidingen waren begonnen met het bericht dat ze besloten had om niet naar Florida te komen. Haar knie is mede door haar slechte heup verdraaid en onder invloed van de artrose is hij flink dik, ze durft de vliegreis niet aan. Toch wel een teleurstelling, ondanks dat we er altijd rekening mee gehouden hebben dat dit kon gebeuren. We hadden graag ons wereldje hier met hen willen delen. Natuurlijk via het blog krijgen ze e.e.a. mee maar het werkelijk voelen en meebeleven en zien waar we over praten is tenslotte toch heel anders. Kevin had zich er op verheugd zijn oma zoals al als kind beloofd in zijn gele auto op te halen. Het is echter niet anders we zijn al blij dat mijn ouders samen nog in relatief goede gezondheid zichzelf kunnen bedruipen en dat we daar hier geen zorgen over hoeven te hebben.
In dit kader is het weer goed om te weten dat we in augustus definitief terug gaan naar Nederland want naar de VS zullen ze dus nooit meer komen.
Zus & zwager hebben besloten om deze Florida vakantie niet door hun neus te laten boren en zo zal de halve familie hier zijn met de kerst en zal het voor pa en ma een stille kerst en jaarwisseling worden.

Na dit bericht en een verdrietig bericht wat me via Mandy bereikte over een lotgenote leek het me verstandig om buiten in de zon te gaan luchten. In gedachten reed ik over de hoge brug op Beach Boulevard die richting het strand gaat. Een heerlijke open weg waar door iedereen te hard word gereden, ga je niet mee dan ben je zeker brug afwaarts een gevaar op de weg.
Bijna beneden reed er een politiewagen achter me, zwaailicht heftig aanwezig. Nu was me niet direct duidelijk dat ik iets verkeerd had gedaan maar aangezien het hier gebruikelijk is om bij het naderen van brandweer of politiewagen aan de kant van de weg te gaan staan leek het me verstandig om dat nu ook maar te doen.
De agent stapte uit, en ik wilde dat ook doen. Zijn pistool beet pakkend werd me gevraagd of ik hem dood wilde hebben.
Tja en dan werkt het toch om te vertellen dat je niet bekend ben met het politiesysteem in de VS. Oh waar komt u dan vandaan, The Netherlands, wat doet u hier en hoe lang blijft U ? Florida rijbewijs werd gecontroleerd evenals het verzekerings bewijs van de auto. Ik had me gezondigd aan speeding, 62 ipv 45.
Kon het niet nalaten om de goede man te vertellen dat iedereen op deze weg veel te hard reed en dat je een gevaar was op de weg als je niet mee ging, iets waarvan ik me achteraf realiseerde dat ze dat misschien niet echt gewend zijn. De man kon er echter wel om lachen en vroeg me of in Neverland waar ik vandaan kwam ook vaak te hard werd gereden. Hij wist dat iedereen hier te hard reed maar hij kon er maar een tegelijkertijd aanhouden.
Ondertussen had zwaailicht twee zich bij hem gevoegd, werd er overlegd en kon ik gaan met een waarschuwing die hij nog wel even officieel vastlegde onder vermelding van een onjuiste geboortedatum. Wat moet ik hiermee ? Wat mij betreft gooit u hem direct weg. Ik heb u $ 250 dollar bespaard.

En zo is Sinterklaasavond voorbij gegaan voordat we er erg in hadden dat hij begonnen was.

Car

4 opmerkingen:

  1. Toch nog een sinterklaaskadootje die niet uitgeschreven bekeuring. Jammer dat je ouders nu niet komen.Leuke ballen trouwens.

    xxGil en Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha meis,
    Vanaf mijn bankje weer even bijgelezen. Hé, dus door die foutieve geboortedatum die hijzelf noteerde mocht je de bekeuring verscheuren? Dan had je echt mazzel, hihi.
    Ik heb ooit een bekeuring gehad voor verkeerd parkeren. Toen ik bij de auto kwam, stonden ze te schrijven naast mijn auto. Ik zei nog: "Das ook wat op mijn verjaardag""Ja, mevrouw dat proberen er wel meer, daar trap ik niet in. Toen hielt ik hem mijn paspoort onder zijn neus. Hij vatte het goed op. Hij keek, verscheurde de net geschreven boete en wenste me nog een fijne verjaardag! hihi. Verhaal van de dag!
    (Hier gaat het redelijk goed overigens: goed geslapen, niet ziek)
    Liefs, Diaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Lady Daan, nee hoor ik kreeg een waarschuwing welke hij schriftelijk vast heeft gelegd. Toen ik vroeg wat moet ik hier mee (dacht nl dat sit invloed zou hebben op punten op het rijbewijs of de nieuwe premie van de autoverzekering) zei hij van mij part gooi je hem weg.
    Het bleek dat hij op de warning een verkeerde geboortedatum had gezet waardoor hij ook al zou het invloed hebben op de verzekeringspremie waarschijnlijknog geen eens geldig is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent lekker creatief geweest et de kerstballen. Leuk hoor! Wat een geluk dat je verder mocht rijden en zonder ticket voor te hard rijden...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !