Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

vrijdag 9 december 2011

Pot Luck

Donderdagmorgen las ik direct na wakker worden het verdrietige bericht dat lotgenote Esther is overleden. Ik heb haar een keer in persoon ontmoet tijdens een verwenweekend in Zweiffal waarbij ik als vrijwilligster aanwezig was. Bewust had ik het afgelopen jaar haar weblog niet meer gevolgt maar via Mandy en Diana hoorde ik af en toe hoe het met haar ging.
Het was hierna lastig om de knop om te zetten, dit is niet te delen met "vreemden".
De laatste Engelse les van dit semester werd er een Pot Luck gehouden. Het was de bedoeling dat iedereen iets meenam traditioneel afkomstig van het land waarvan je voorheen woonachtig was.
Nu moeten jullie weten dat de les normaal begint om 10 uur, een tijdstip dat ik normaal nog niet aan een brunch wil denken, een flinke bak koffie is dan meer op zijn plaats. Erwtensoep of hutspot was zo vroeg geen goede keuze dus koos ik ervoor om woensdagavond alvast een appeltaart te bakken. Een beetje van Carla en een beetje van Koopmans.
De frisse taart ging tot mijn verbazing volledig op, mijn klasgenoten bleken het ook niet zo op het zoete Amerikaanse gebak te hebben en hebben me verzocht het recept op te zoeken. Ik ga dit recept met hen delen met de vermelding om 250 gram boter ipv 300 te gebruiken.
Een van de dames die enige jaren in Californie heeft gewoont, waar het take a way eten nog normaler is dan in Florida biechtte op nooit te koken. Elke avond gaat zij met haar gezin naar een restaurant waar menige avond fastfood aan vooraf gaat of haalt ze iets af. Vandaag was de Deli van de Publix haar leverancier geweest. Scheelt een hoop werk, je hoeft het niet te verzinnen, halen, klaar te maken, op te ruimen en een keuken soppen is ook nooit nodig. Maar om er nu elke avond met drie kinderen op uit te trekken, zou niet graag met haar ruilen.

De leraressen waarvan de rechter dame op vrijwillige basis werkt zijn flink op leeftijd.
Echte vorderingen worden er in de klas niet meer gemaakt en we hebben dan ook afgesproken om volgende week met een groepje bij elkaar te komen om te kijken of we onderling iets kunnen afspreken. Het blijkt dat er meer alleen nog maar naar de klas komen voor het sociale na klas gebeuren.
Internationaal gezelschap afkomstig uit Argentinie,Zuid Korea, Philipijnen, Japan, Polen en Rusland. Ik had toch altijd het idee dat ik een hele normale Europese lengte had maar steek tussen de veelal Aziatische dames toch wel af.
Toen ik net ging zitten fluisterde mijn buurvrouw me de vraag toe of ik ook een cadeautje voor de leraressen bij me had. Het bleek dat de dames net als de leraressen bij ons op de lagere school bedeeld werden met goed bedoelde kerstrommel. Gelukkig was ik niet de enige die niets van dit gebruik afwist.

De afgelopen maanden is er een Facebook pagina in het leven geroepen Caland Klasgenoten 1978-1985. Na aanleiding hiervan is er nu besloten om op 24 maart 2012 een reunie te houden, precies in de periode van een bezoek van ons aan Nederland. Mede na aanleiding van deze reunie ben ik op zoek gegaan naar Joyce, met wie ik de eerste drie middelbare schooljaren veel ben opgetrokken.
Na afloop van de Potluck ben ik snel naar huis gereden want we hadden om twee uur afgesproken om via skype na bijna 30 jaar bij te praten. Bij binnenkomst lag de Ipad al te rinkelen en daarna hebben onze stemmen ruim twee uur niet meer stil gestaan.
Er was zoveel te bepraten dat we van de hak op de tak sprongen, na afloop was ik gewoon schor.
Ik weet zeker dat dit volgend jaar nog een vervolg gaat krijgen, na 30 jaar blijken er zoveel interessante raakvlakken te zijn.

En nu is het vrijdagavond. Zoonlief is vandaag meegenomen naar een goede kapper, samen lopen we weer met een goed geknipte coupe rond want ja eindelijk hebben we nu een kapper gevonden waar we blij mee zijn.
Man lief is veilig thuis gearriveerd na een leuke week in Tallahassee. Vooral s'avonds schijnt het in het naast het hotel gelegende Appelbees tesamen met een aantal collega reizigers erg gezellig te zijn geweest. Hij heeft Trivia gespeelt en had het zelfs over een spontaan feestje wat gisteravond ontstond.
Het is weer weekend en wat voor een....de weers vooruitzichten zijn koud maar zonnig dus helemaal perfect voor een paar dagen New York.

Car

1 opmerking:

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !