Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

donderdag 2 december 2010

Klusjes op Cyber Maandag

Maandagmorgen sta ik uit solidariteit met M. al om vijf uur 's morgens naast mijn bed. Hij gaat een weekje naar Atlanta en om het risico te ontlopen dat de taxichauffeur niet op komt dagen breng ik hem naar het vliegveld.
Ook vanaf ons nieuwe adres zijn we binnen een half uur op het vliegveld.
Op de terugweg blijkt de Tom Tom om onduidelijke rede opeens geen geluid meer te produceren, ik met mijn slaperige kop heb dit helemaal niet door en voor dat ik het weet rij ik aan de zuidzijde van Jacksonville.
Als ik weer terug rij richting de zee begint het heel langzaam licht te worden, ik twijfel even of ik naar het strand zal rijden om de zon op te zien komen maar besluit dat toch maar niet te doen. K. ligt alleen en weet niet waar ik ben.
Maandag komen er twee klusjesmannen een to-do lijstje afwerken waar ik normaal M. voor zou strikken, dit hoort nog bij de oplevering van het huis. Lampen waar we zelf absoluut niet bij kunnen worden vervangen, de plafonds zijn nl flink hoog. Deuren die niet goed sluiten worden gemaakt en loszittende vloerbedekking op de trap gerepareerd en zo stonden er nog een paar punten op het lijstje.
Buiten word er door een tweetal tuinmannen met groot materieel flink gesnoeid, struiken en palmen waren al zeker een jaar niet meer onderhouden en waren wel toe aan een beurt.
Ook word het gras gemaaid met een kleine tractor, zo een waar M. zichzelf ook wel op rond ziet rijden.
De tuinman vertelt me dat het gras zeker in de zomer minimaal elke week gemaaid moet worden. We kunnen een contract met hem afsluiten, hij komt dan elke week langs om het gras te maaien en houd het snoeiwerk van de struiken bij. Ik vertel hem dat ik dit aan mijn man zal voorleggen, hij weet tenslotte niet wie bij ons in dit soort zaken de doorslag geeft :).
In Nederland zijn we net een jaar van het verplichte gras maaien van ons miniveld af, laten doen zou voor M. betekenen dat hij meer vrije tijd overhoud om leuke dingen te doen want waarschijnlijk komt deze taak uiteindelijk toch op hem neer. Daarnaast hoeft er ook geen materiaal aangeschaft worden.
Als de mannen klaar zijn vraag ik me af of dit de beloofde 0 beurt is, volgens mij zijn er bepaalde planten overgeslagen en ligt er nog een halve bananenboom op het gras.
Ze vertellen dat ze voor bepaalde werkzaamheden apart toestemming nodig hebben en gaan dit opnemen met het verhuurbureau. Net als het beperkte lijstje wat de klusjes mannen bij zich hadden is er ook met deze mannen half gecommuniceerd. Die klusjesmannen waren echter nogal makkelijk, schilderde ook nog even de binnenzijde van de voordeur opnieuw wit.

Maandag is het cybermonday, ik help de omzet opkrikken door 's avonds via Amazon de door Paul geadviseerde Panasonic Lumix DMC-ZS5 te bestellen en eenvoudige witte kaarsen voor de komende donkere periode.
De afgelopen weken is het me opgevallen dat de kaarsen die in de winkels verkocht worden veelal  geurkaarsen zijn in de meest prachtige kleuren en vormen. Daarnaast is er een flink aanbod aan vlamloze kaarsen, waarschijnlijk in het kader van de brandveiligheid ? Dat internetshoppen is een echte sport, zeker als er tijdens het shoppen nog een paar kortingcoupons gevonden worden.

Dinsdag ligt de gesigneerde kerstcd van Trijntje Oosterhuis in de brievenbus, voor een kleine toeslag is hij opgestuurd naar de VS. Fantastisch die word hier de komende tijd grijs gedraaid (van K. mag hij maar een keer per dag op als hij in de buurt is)

In Nederland mag je zelf het grof vuil afvoeren door het naar de vuilstort van de gemeente te brengen, alleen als het ophalen tijdig aangemeld word komt de grofvuil wagen voor grote spullen nog langs de deur. Mijn ma vroeg zich dan ook al af hoe we dit hier hadden opgelost met al het verpakkingsmateriaal wat er de afgelopen weken afgevoerd moest worden.
In Jax zet je alles gewoon langs de straat en word het normale vuil tesamen met het grof vuil een keer per week opgehaald. Ook het snoeiafval kan gewoon op een hoop (of zelfs in een kruiwagen) voor het huis gelegd worden en word door de gemeente automatisch afgevoerd. Groenbakken zijn onbekend, recycelen gaat niet verder dan het apart ophalen van glas en plastic flessen.

Als laatste wil ik jullie de bijdehante opmerking die de supermarkt medewerkster vanmiddag maakte niet onthouden:  Het vijf granen brood van de Publix is de ene keer donkerder dan de andere keer. Dit keer was het weer tegen het wit aan en ik vroeg aan de medewerkster of ze ook bruin brood had.
Nee, mevrouw want dat moet langer in de oven en dan verbrand het. Hmmmm, snappen jullie hem ?

De week is weer om gevlogen. K. is nu echt aan het aftellen tot het eind van dit oersaaie schoolsemester. Morgen is het alweer vrijdag, komt M. weer thuis, kan hij in de relaxstoel zitten die maandag na veel bellen toch nog is afgeleverd.

Car

1 opmerking:

  1. Hoi Carla, Marcel en Kevin,
    2 dagen geleden heb ik jullie blog gevonden, en inmiddels heb ik van het begin tot nu toe jullie hele avontuur gelezen. Wat hebben jullie ontzettend veel moeten regelen, maar uiteindelijk is het allemaal na veel moeite gelukt. Compliment voor jullie beider prettige schrijfstijl, het is net of ik jullie nu een beetje ken.
    Heerlijk dat het huis bijna klaar is, dan heb je een echte thuisbasis en kunnen eventueel mensen van thuis makkelijker langs komen.

    Afgelopen zomer hebben wij Florida voor het eerst in de vakantie bezocht, wij hebben het heerlijk gehad, het is een heerlijk vakantieland. Als toerist heb je niet met al die bureacratie te maken.

    Veel plezier en geniet van jullie verblijf.
    Carla, veel sterkte met je vriendinnen. (helaas weet ik wat je meemaakt, de afstand maakt het voor jou extra moeilijk)

    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !