Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

woensdag 14 juli 2010

Niet op straat te slapen

Weer een stapje verder...... we hebben voor de eerste periode een plek om te verblijven. Niet de door het bedrijf ingeschakelde plaatselijke makelaar maar het internet heeft ons op dit spoor gebracht. Waar zouden we toch zijn zonder dat internet.
Voor de eerste veertien dagen hebben we een gemeubileerd appartement met twee slaapkamers kunnen huren met een volledig ingerichte keuken en bad en linnengoed. Dus gelukkig niet direct bij aankomst naar de Walmart !
Zowel voor ons als K. prettig om niet met z'n drieen veertien dagen op een hotelkamer te moeten verblijven en zo zijn we ook niet de gehele dag van de catering van anderen afhankelijk.
De woning maakt deel uit van een zgn community, een afgesloten appartementencomplex waar het Marriott enkele gemeubileerde woningen verhuurd.
Over die catering door anderen is het me opgevallen dat het heel normaal in Amerika is om veel meer dan in Nederland buiten de deur te eten. Niet vanwege het sociale gebeuren maar gewoon vanwege het feit dat je moet eten. Zelfs ontbijt word vaak gehaald.
Voorlopig kan ik me er echt niets bij voorstellen om uit je bed te komen om vervolgens in de auto te stappen om ergens een ontbijt te gaan scoren om dat vervolgens thuis weer op te gaan eten. Geef mij maar mijn ontbijtje aan eigen keukentafel met boekje of krantje. Ben benieuwd of ik daar anders over zal gaan denken.

Car

1 opmerking:

  1. dat ziet er heel mooi uit !!!

    Heel veel mensen hier eten alleen maar buiten de deur van ontbijt tot dinner en alles er tussen in. Je kunt op veel plaatsen 24/7 ontbijten, dat bestaat dan uit gebakken eieren met ham, bacon en kaas, verder hash browns (gebakken aardappelschijfjes), grits met veel boter of bruine saus, worstjes en patties, een soort kleine hamburger, ik houd het liever bij mijn cornflakes, veel gezonder denk ik..Mariet

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !