Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

donderdag 29 juli 2010

Afscheid nemen heeft meerdere dimensies……

Deze week ben ik op kantoor in Nederland bezig geweest met mijn voorlopig laatste opdracht in Europa, collega’s waar ik al lang mee samenwerk vragen wanneer ik vertrek, geven een hand en zeggen tot ziens. Zelf ben ik er niet zo mee bezig, het is maar voor 2 jaar en die zijn volgens mij voorbij voordat wij er erg in hebben. 
Komt er geen borrel??, die vraag heb ik veel gehoord en helaas gaat dat niet lukken, misschien volgend jaar in de zomer om te vieren dat we halverwege zijn….  In huis zie je dat er iets staat te gebeuren, lege kratten waar normaal frisdrank voor een medium size party in staat, bijna lege kasten die anders uitpuilen van voorraad waarvan een flink gedeelte standaard over de datum gaat. De nieuwe koffers liggen in de hal te wachten op het moment van inpakken, stapels papier nodig voor de reis het verblijf  en de visum aanvraag. Allemaal stille getuigen. Vooral de subtiele verschillen zoals een NEE NEE sticker op de brievenbus maken het geheel een beetje onrealistisch en ik heb het gevoel dat ik alleen maar zit te wachten.
Gisteren is Carla naar het gemeentehuis gegaan om ons uit te schrijven uit de GBA en heeft de bevestiging hiervan ontvangen. Op dat document staan naast de datum van uitschrijving tevens de namen van je ouders vermeld, dat is de 2e keer binnen 1 week dat ik de naam van mijn vader voorbij zie komen. Op een van de visum aanvraag formulieren moest ik het ook invullen en dan wordt je geconfronteerd met het feit dat ik niet weet wat zijn geboorte datum is. Goed dat er een optie “ do not know”  aangevinkt kan worden.
Wij zijn nu dus officieel “ zonder vaste woon- of verblijfplaats”  en moeten binnen 5 dagen het land uit volgens de dame van de gemeente. Stel dat de vlucht uitgesteld wordt of we toch niet gaan. Zo raken mensen dus gewoon kwijt en worden vervolgens via TV programma’s weer opgespoord. Een simpele aanpassing van het formulier zodat je een postadres kan opgeven misschien een optie?
Morgen gaat de Kia terug naar kantoor, baal als een stekker dat ik er maar 5 maandjes en 11.000 KM van heb mogen genieten. Wie wordt de gelukkige en mag van iedere volgende kilometer gaan genieten, terug naar de leasemij is geen optie gezien de vriendenprijs die gevraagd wordt !!!  Zaterdagavond kan ik de huurauto ophalen, gezien de hoeveelheid bagage is de keus gevallen op een personenbusje dan hebben we in ieder geval geen stress of het allemaal wel zal passen. Alternatief was de Schipholtaxi maar nu worden wij gebracht door vrienden en dat is toch veel gezelliger als je op “ vakantie” gaat.

En ondertussen draait de wereld op volle toeren door en wordt je weer wakker geschud als je leest dat er een vliegtuig is neergestort in Pakistan
In het voorjaar ben ik met een collega naar LatAm geweest en zijn vader is de piloot van het gecrashte vliegtuig, gisteren is hij in allerijl van zijn project naar huis gevlogen om vrouw en kind op te halen en door te vliegen naar zijn familie in Pakistan. So sorry for you mate, take care.
Dit is een van de dingen die recent in onze directe omgeving gebeurd zijn en je wederom doen beseffen dat alles maar betrekkelijk is. Iedere dag is er een, vergeet niet om dat iedere dag weer een beetje te vieren en te delen met degene die je dierbaar zijn. Kunnen we afspreken dat we afscheid nemen van alles wat er niet toe doet ?

Allemaal een fijne dag
Marcel

3 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens.....
    Ik wens jullie een goed nieuw begin toe van deze fase in jullie leven.
    Ik blijf jullie volgen , in de USA zeggen ze dan toch stalken ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Carla heb ik gisteren afscheid genomen en een "fijne vakantie" gewenst. Ik heb begrepen dat dit laatste voor jou en Kevin niet zal gelden. Jullie kunnen aan de slag. Heel veel succes en tot over een paar weken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het maar net Marcel,
    take care !!
    Liefs
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !