Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

woensdag 18 juli 2012

Recall

Ondanks dat we in de "wachtstand" staan was deze week toch heel zinvol.
Vorige week heb ik maar weer eens contact gezocht met Jeep over de recall waar we in mei zowel door Kitty als de buren op waren gewezen. Jeep wist me te vertellen dat hier pas eind augustus meer over bekend zou worden. Jammer want dan is de auto al lang verscheept.
Ook de dealer, waar al eerder de vraag was neer gelegd, wist nog steeds van niets dus reed ik maandag morgen voor de laatste keer het drie kwartier durende ritje naar Green Cove Springs zodat ook de Jeep hier nog even zijn laatste beurt heeft gehad en de olie is ververst.
Bij de dealer gaf ik aan dat er goed naar eventuele garantiepunten gekeken moest worden. Een uur later stond ik weer buiten en reed naar huis er van uitgaande dat je met het verschepen van de Jeep ook het laatste jaar recht op garantie verliest.
Het was me eerder niet gelukt om het eigenaars woonadres op de website van Jeep te veranderen en ook de dealer kon me hier niet mee helpen.
Thuisgekomen dook ik er nogmaals in en zag op de site van Jeep een optie om je VIN nummer in te geven en te kijken of er een recall voor de auto was. En wat bleek: hij werd tot mijn grote verbazing genoemd.
Mailtje naar de dealer met de vraag dat ik dit absoluut niet snapte, ik kwam net bij hen vandaan en had er nog zo nadrukkelijk naar gevraagd.
Vrij snel volgde er een telefoontje met een wazig verhaal dat zij een ander systeem hadden dan waarin ik had gekeken en dat in hun systeem de recall nog niet bekend was. Maar ze hadden Jeep gebeld en ondertussen was het onderdeel besteld. Er waren er echter ruim 500 in bestelling dus of het onderdeel op tijd zou komen was nog maar de vraag......
Eerder die ochtend had ik ook de vraag bij de dealer gesteld of ze me de voorwaarden op pagina van het garantieboekje op pag 8 uit konden leggen.
Hier konden ze niets over vertellen. Ik besloot dus Jeep maar te mailen om bij hen de vraag neer te leggen hoe deze voorwaarden uitgelegd kunnen worden. En wat blijkt: een auto die langer dan 6 maanden in je bezit is en geƫxporteerd wordt als zijnde huishoudelijk verhuisgoed als de eigenaar voor werk verhuisd, kan zodra hij op kenteken is gezet door de officiele dealer in het nieuwe woonland aangemeld worden voor de resterende garantie. Mazzeltje dus.
Ik verzon om net te doen of ik blond was en via het internet een service afspraak voor de recall te maken bij een andere Jeep dealer, diegene waar we indertijd tijdens het aankoopproces geen goede ervaring mee hadden. De afdeling service heeft toch niets met de afdeling verkoop te maken dus laten we daar dan maar gebruik van maken.
En zo is het nu vrijdagmorgen en mag ik mezelf vermaken in de lucht van vet spek en gebakken eieren vergezeld door een zeer hard schreeuwende tv. Mooi tijd om te vertellen dat de transmission skid plate momenteel door het andere bedrijf gemonteerd word.
Nu ik toch zo lekker bezig ben heb ik ze direct het klittenband laten zien wat door de zon aan een zijde van de top aan het verteren is. Over twee dagen hoor ik hoe ze dit op gaan lossen.
Waarschijnlijk wordt ook dit cosmetische euvel just in time opgelost ! Mag ik stiekem even lachen ? Ben benieuwd of en wanneer we iets van de andere dealer horen.

Car

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !