Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

vrijdag 13 mei 2011

Volgens de kalender is het morgen zaterdag

De Jeep was weer aan zijn oliewisseling toe, een ritje naar Green Cove Springs, van 67 kilometer enkele reis lekker met de cruise control over de winderige Henry. H. buckmann bridge die 5 kilometer lang is stond vandaag op het programma.
Onder weg zag ik de temperatuur voor het eerst dit jaar oplopen tot 100 graden F (37,7graden).
Bij de dealer heb ik op mijn gemak de nieuwe uitvoering van de Jeep Grand Cherokee bekeken volgens mijn mannen de droom om volgend jaar mee naar Nederland te nemen.
De wachteruimte bij de dealer is elke keer een belevenis op zich. Naast koffie staat er ook een flinke popcorn machine waarvan bijna iedereen gebruik maakt. Mijn buurvrouw gehuld in een iets te korte blauwe soepjurk met daar onder grote gymschoenen werkte een flinke zak naar binnen die volgens haar heerlijk was. De tv stond hard te schallen en ze gaf ongevraagd commentaar op wat ze zag alvorens ze tegen mij begon te praten om mij uitleg bij welk reisbureau ze de afgelopen jaren haar cruises had geboekt.  Het was wel vermakelijk en voordat ik het wist was mijn uur wachttijd voorbij.
Thuisgekomen hadden de heren naast werk en huiswerk zich vermaakt met webcambeelden vanuit Moraira. Mandy was daar met Andrea op bezoek bij Moon, Ruud en Von & Gilles en ze hadden toen ze bij het fort stonden even staan te zwaaien.
's Avonds kijken we naar de verrichtingen van Janice (ex- Hofplein) van Sway bij X-factor. ( intimidi herinneren zich misschien de Harry Potter foto's op het centraal station nog ) De heren zijn nog in afwachting van de uitslag, ik heb alvast stiekem naar de uitslag op internet gekeken en gezien dat dit de laatste avond was dat ze op de buis waren. Jammer wat mij betreft had Ed volgende week thuis mogen blijven.

De sloper van de planten is ook bekend, een armadillo (gordeldier) woonachtig onder het electriciteitshuisje van Petje. Volgens haar heeft ze haar man al opdracht te geven om zijn geweer te pakken op het moment dat hij zich weer aandient. Ik zou hem liever zien rennen, zij zien hem echter als ongedierte.  In dit kader vertelde ze ons dat de overige buren ook in het bezit zijn van een geweer wat gebruikt word om giftige slangen te raken.

Sinds afgelopen week heeft het Algemeen Dagblad een app voor de ipad uitgebracht waarmee het mogelijk is om dagelijks digitaal de krant te lezen. Tot september mogen abonnee's hem gratis op een ipad downloaden en ze kunnen daarbij de keuze maken voor hun eigen editie. Laten we nu toevallig een abonnee kennen zonder Ipad :)
Ik verheug me nu al op morgenochtend, AD editie Waterweg en een bak lekkere dark roast koffie.

Car

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !