Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

zaterdag 21 mei 2011

Potluck party in de bibliotheek en op weg naar Canada

De engelse lessen voor dit seizoen zijn voorbij, als afsluiting was er in de statige bibliotheek in het centrum een potluck party waarbij het hele gezin welkom was. De bedoeling bij een potluck is dat iedereen een gerecht meeneemt wat vervolgens met de andere gasten gedeeld wordt. Dinsdagmiddag stond er dan ook als toetje een appeltaart in de oven. Volgens de lerares was het erg vermakelijk, door de verschillende nationaliteiten waren de gerechten ook erg divers en er zou voor muziek gezorgd worden.
Bij binnenkomst zette ik de nog een beetje warme taart op tafel waarop een voor mij onbekende lerares rook en vertelde dat dit appeltaart moest zijn. Dit was een lucht die ze al 50 jaar niet meer geroken had, nl de tijd dat ze weg was uit Nederland.
In de grote zaal stonden minstens 20 ronde tafels die een half uur na aanvang nog niet voor de helft gevuld waren, heel veel mensen waren zonder af te zeggen niet op komen dagen. Achteraf snap ik dat wel want in eerste instantie werd er bingo gespeelt, de heren keken mij eens aan, waar waren ze nu in beland ?
Wat me opviel was dat zeker 50% van de gerechten niet zelf bereid waren, publix (supermarkt) of een cateraar waren toeleverancier. Zelfs de pizzaboer had wat verdiend. Gelukkig bleven er ook genoeg onbekende gerechten over van voornamenlijk van Mexicaans of Aziatische afkomst. K. vond het allemaal maar niets en hoewel het er allemaal prima uitzag vond hij het maar vies. Ondertussen vermaakte hij zich door de situatie vergezeld van bingo spelende mensen naar vrienden (in Nederland) te pingen (= sms'en via het internet mbv blackberry)
Toen de muziek begon en er bruiloftnummers werden gedraaid met als eerste nummer de hoki poki was het tijd om onze snor te drukken.
Volgens de heren gaan ze volgend jaar niet meer met me mee.....vind ik geloof ik niet zo erg.

Ik liep al een tijdje te zoeken naar een nieuw horloge, aangespoord door een bestelling vanuit Nederland ben ik het internet af gaan struinen en vond zo de website van Mr Watch
Erge leuke verschillen met de prijzen in Nederland, mede door de dollarkoers van dit moment. Bedankt pa en ma mijn verlate verjaardagscadeau heb ik gekocht.

Afgelopen week bleek dat de Engelse zomerklas die K. gekozen had ver boven zijn pet ging. In deze 6 weken durende klas die gericht was op het schrijven van uittreksels van universitaire verslagen bleken voornamenlijk mensen te zitten die eerder gezakt waren maar wel de klas al gedurende 13 weken hadden gevolgd. Zijn niveau als niet engelstalige sloot dan ook totaal niet aan.
Na een weekend worstelen heeft hij maandag na een gesprek met de lerares besloten om de klas maar te droppen, dit kon gezien de tijd nog net en scheelt toch mooi 1700 dollar.
Nu ziet de zomerperiode er opeens anders uit, de lange zomervakantie die tot eind augustus zal duren is aangebroken.
Ik ben dan ook gaan mailen met het reisbureau om de tickets naar Nederland om te gooien zodat we daar in juni ( C + K ) een weekje langer kunnen blijven dan gepland. Als geluk bij een ongeluk bleek dat het reisbureau een fout had gemaakt. We kopen elke keer jaartickets van Amsterdam naar Jax v.v. die kosteloos een keer gewijzigd kunnen worden. Ondanks een bevestiging naar ons toe bleek de in juni eerder al omgeboekte datum niet juist in het systeem vermeld te zijn. Dit foutje kon direct aangepast worden.

Afgelopen week kwam er onverwachts ook nog Nederlandse visite langs, een collega van M. en zijn vriendin waren op oriĆ«ntatiereis.
Een gezellige avond tot diep in de nacht volgde met voor hun als gevolg dat er weinig slaap uurtjes over bleven voordat het vliegtuig al weer vertrok.

En nu maar hopen dat deze predikant uit Californie geen gelijk krijgt met zijn beweringen dat de wereld om 6 uur vandaag vergaat. Op dat moment vlieg ik voor een week alleen naar Ottawa/Canada.
28 Jaar geleden is Kitty met haar ouders gemigreerd. De eerste zomer ben ik haar 3 weken op gaan zoeken, indertijd best wel spannend om als 17 jarige voor het eerst alleen met het vliegtuig op pad te gaan. Al die jaren zijn we soms met wat langere tussen pose blijven corresponderen. Op een kort bliksembezoek aan Nederland nu zeker 10 jaar geleden na hebben we elkaar niet meer echt gezien of gesproken.
Komende week gaan we weer eens echt bijpraten en genieten van haar woonomgeving.
Mijn lange broek heb ik maar weer eens aangedaan :)

Car

Oh ja, donderdag bleken de kaboutertjes het dak gemaakt te hebben. Ook weer opgelost.

1 opmerking:

  1. Fijne tijd in Canada toegewenst uit Spanje en tot gauw in Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !