Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

woensdag 27 juni 2012

Plastic rozenkrans

Na terugkomst van vakantie hing er een plastic rozenkrans aan de deur. Nu heb ik weinig met het geloof maar besloot toch dat hij daar met de beste bedoelingen opgehangen was dus ik liet hem hangen.
Net werd er op de deur geklopt. Een tandloze wat magere man ooit waarschijnlijk geboren in een ver land stond voor de deur en brabbelde een onverstaanbare zin. In zijn hand had hij een folder van de tv/internetprovider die hij aan de deur had willen hangen.
Al wijzend op de rozenkrans begreep ik dat hij vroeg of hij de krans mocht hebben.
Ik vertelde hem dat ik het gevoel had dat hij ons beschermde en hem daar graag liet hangen.
Toen hij het pad weer af liep realiseerde ik me dat we weer goed van tropische storm Debby zijn afgekomen en wij hem hier eigenlijk niet meer nodig hebben. Omdat het plastic ding verder voor ons niets betekent zal hij waarschijnlijk binnen een aantal weken in een vuilnisbak belanden.
Ik ben achter hem aangegaan waarop hij vroeg of ik me bedacht had.
Ja meneer, binnen een paar weken verlaten wij de States, ik heb het gevoel dat hij ons beschermd heeft en hoop dat hij dat met U ook zal doen.
Met glimmende ogen hing hij het plastic om zijn nek, al weglopend roepend God Bless You !
Weer iets wat op de juiste plek terecht is gekomen.

Car


2 opmerkingen:

  1. Toch weer een goeie daad gedaan, de beste man is er gelukkig mee.
    Nog last van Debby?

    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi gebaar, geeft vast een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !