Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

zondag 8 januari 2012

Het is weer stil

De familie ligt alweer voor de eerste nacht in zijn eigen bed, voordat we opeens weer een paar dgen verder zijn een terugblik van de afgelopen dagen.

Woensdag voor negen rijden we het parkeerterrein van Disney's Animal Kingdom op, Mir & co rijden twee auto's achter ons, wat een timing.
De winterjassen zijn vandaag mee en worden tijdens tweede koude dag in Orlando dankbaar bedragen. Ik doe het met vier lagen over elkaar wat gelukkig voldoende blijkt. Van te voren hadden Kef en ik geen verwachtingen van dit park, het klinkt een beetje als een uit de kluiten gewassen dierentuin maar Mir en Wim vertelde dat het de vorige keer dat zij er waren (13 jaar geleden) een hele verrassing was. Het park ingekomen lopen we tegen een enorme boom aan met prachtige inkervingen van dieren, die het middelpunt van het park is. Daarom heen zijn verschillende eilanden met thema's als Africa, Asia en Dinoland. In de boom die op een eiland ligt wordt de film It's tough to be a bug, een erg leuke vier dimensionale film gedraaid.

Om nu alle ride's te gaan opnoemen wordt wat saai maar wat mij betreft staken Dinosaur, de vogelshow Flights of Wonder en Festival of the Lion King boven aan het "leuk" lijstje. Dit soort parken zijn vooral zo leuk omdat de kinderen zo genieten. Kevin kan lekker met zijn nicht en neef de attracties in die mij echt te hard gaan. (Expedition Everest) De verkoudheid waar ik al een week mee loop blijft maar hangen. Jammer, zeker als de zon weg is en het nog frisser wordt voel ik me steeds meer iets weg hebben van een vaatdoek. Hebben we echter geen tijd voor dus pil er in en aan het eind van de dag brengt TomTom ons naar de dichtsbijzijnste TGI Friday.
Donderdag zijn we voor enen terug in Jacksonville, Mir arriveert een uurtje later. 's Avonds eten we gezellig thuis, spaghetti alla Kevin.
Vrijdag dan toch nog een middag shoppen nu alleen in het bij ons vertrouwde St Johns Town Center. Wim en Lucas blijven liever nog een paar uur in het zonnetje lezen en blijven thuis. Bij de Best Buy halen we nog een bestelde ipad op. Jammer dan de dollar koers zo aan het wegzakken is, het te behalen voordeel is niet meer zo als enige weken geleden. Ook voor onze dagelijkse boodschappen en fun uitgaven is dit met een salaris uitbetaald in euros een aderlating, met een aantal maanden geleden scheelt het momenteel $ 200 op elke € 1000. We zijn nooit goed geweest in gokken dus hebben nu ook niet tijdig dollars veiliggesteld. Hopen maar dat de koers terug zal veren, er moeten tenslotte nog een paar vervoermiddelen de oceaan over. Maar goed ik dwaal af, terug naar Town Center. Bij Forever 21 vindt Mir wat zomerse shirts, ik blijf het grappig vinden dat dit bedrijf zonder vestigingen in Nederland daar wel zijn hoofdkantoor heeft. Bij de Abercrombie & Fitch is inderdaad de uitverkoop volop aan de gang, vesten en shirts bevolken iets later de tasjes.(doordrongen van het bekende luchtje wat de gehele dag in de winkel geventileerd wordt) Kevin weet de winterse kabelsjaal waar hij al een paar keer naar gekeken heeft met 50% korting te scoren. Die mag tot volgende winter op hem wachten. Bij Clarks staan prachtige laarzen die Mirjam echt niet kan laten staan. Mijn zus heeft duidelijk andere voeten want mij zijn ze jammer genoeg te wijd. Bij de Starbucks sluiten we buiten op het terras deze relaxte shopmiddag af.
's Avonds rijden we naar Atlantic Beach waar we bij Poe's Tavern smakelijk de vakantie afsluiten.
 Zaterdag kunnen we rustig opstarten, de terugvlucht gaat pas over drieën. Met vier personen en flink wat boodschappen deze kant op is er nog ruimte over in de koffers en zo worden de eerste spullen die wij hier de komende maanden niet meer nodig hebben alvast afgevoerd naar Nederland. Zelfs de zelfgebreide kerstballen stop ik in een beker, leuk aandenken voor later aan die laatste kerst in de zon. De 92 kilo buiten de handbagage om worden optimaal benut. Als we ze enige uren later door de douane zien gaan geeft dat een gevoel van zelf ook al een beetje afscheid nemen van het zonnige Florida. We zijn blij dat we hier zelf nog een tijdje mogen blijven alleen al om het feit dat ik me lichamelijk hier de afgelopen periode zoveel beter heb gevoeld dan in de kou. De laatste zeven maanden zijn nu echt begonnen.

De komende dagen goed met mijn hoofd in de zon, ik wil graag mijn hoest en grieperig gevoel kwijt.

Car

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !