Vanaf de zomer 2010 wonen wij als gezin twee jaar in Jacksonville. (Florida)

Via dit blog willen wij vrienden,bekenden en andere geinteresseerde van onze belevenissen naar en in Jacksonville op de hoogte houden.

Wij vinden het leuk als volgers zich melden via Friend Connect of een berichtje achterlaten.

Marcel, Carla & Kevin

dinsdag 11 oktober 2011

IJskou en een strandwandeling

Het Oktoberfest barst hier komende week op vele plaatsen los en daarbij hoort:
Samen met Kevin het onlangs geopende Poeh's Tavern getest op Atlantic Beach waar naast de vistaco's allerlei verschillende hamburgers op het menu staan.  Op een gewone door de weekse avond krijg je hier direct het vakantiegevoel. Leuk adres om binnenkort met gasten naartoe te gaan.
Woensdag werd ik via via benaderd of ik interesse had om een kop koffie te drinken met een vrouw oorspronkelijk afkomstig uit New York die momenteel op reis is om te kijken waar ze zal gaan wonen. Na een tijdje op Key West gewoond te hebben waar het om langer te verblijven toch wat saai en toeristisch bleek heeft ze nu haar blik op Jax laten vallen. Ze was geïnteresseerd om meer te horen over de diverse stadsgedeeltes van Jax en hoe wij het als Europeanen hier ervaren.
Donderdag spraken we af en na een kop koffie bij ons thuis zijn we voor een strandwandeling naar Atlantic Beach gegaan. Als 56 jarige die altijd in het drukke New York als ESL lerares (Engels voor anderstalige)  heeft gewoond en gewerkt vertelde ze me enige maanden geleden haar appartement te hebben opgezegd, meubels opgeslagen, op zoek naar een iets rustiger oord waar ze als joga lerares aan de slag kan.
Dit gesprek inspireerde me zo dat toen Groupon de volgende dag melding maakte van een nieuw te openen Joga studio in Neptune Beach ik direct op de knop heb gedrukt voor 5 proeflessen. Na lange tijd ga ik weer eens kijken of deze vorm die hier gegeven word me bevalt. De studio ligt vlak bij het strand dus alleen de locatie spreekt me al aan.

Kevin is elke vrijdag vrij en omdat Marcel zaterdagavond pas thuis kwam besloten we vrijdag samen iets te  ondernemen wat alleen wij twee leuk vinden, schaatsen. Jacksonville blijkt een grote schaatsbaan te hebben die op deze vrijdagmorgen wanneer de meeste mensen op werk of school zijn heerlijk rustig was. De baan werd gebruikt door een paar zeer serieus trainende kunstrijdsters die streng toegesproken werden vanaf de zijkant en een tweetal oudere mannen, duidelijk van oorsprong hier niet vandaan komend, voorzien van bontmuts die ook nog aardig konden draaien. Ook schuifelde er een groep meisjes duidelijk voor het eerst op schaatsen langs de randen.
Na een aantal rondjes kwam ons schaatsgevoel weer aardig terug en draaiden we onze rondjes. Na een uurtje wisten we weer hoe kou aanvoelde en waren handschoenen welkom geweest. Buiten leken de bijna 30 graden een grote natuurlijke sauna.
Pas achteraf realiseerde ik me dat ik in januari 2009, de laatste keer dat ik op de Rotte met mijn pa op schaatsen had gestaan, nog bang was om op mijn arm te vallen.

Daarna lekker lunchen bij AppleBees want daar is de combi van garnalensalade en wraps zo lekker.
Wij gaan zo richting bed, als we wakker worden zit Ruud al lang en breed in het vliegtuig. De afgelopen dagen is er hier heel wat regen gevallen maar gelukkig is de voorspelling voor alle vakantiegangers die ivm de herfstvakantie deze kant op komen erg goed.

Car

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je langs komt op ons blog en de reactie's leest.
Nog leuker dat je zelf ook een reactie achterlaat !